måndag 4 april 2011

Nära nu och Bruna Bönor

Jag har insett att det inte alls är långt kvar innan vi flyttar. En flytt på ca 40 mil. För mig blir det visserligen som att flytta "hem", medan det för min kära sambo blir att flytta väldigt långt bort från sina rötter. Vi är dock väldigt eniga om att det kommer bli bra.

Nu när det närmar sig inser jag också att jag kommer att sakna vissa delar av det liv jag har här. Förut visste jag att jag absolut kommer sakna personer som bor här uppe. Nu är det även så att jag kommer att sakna fotbollslaget, detta inser jag efter att jag börjat spela fotboll igen och släppt tanken på alla problem som var. Jag kommer sakna mitt fina och roliga korpenlag i innebandy.

Jag kommer visserligen fortsätta spela fotboll nere i Borås. I ett lag med härlig humor, det är i alla fall vad jag kan utläsa av deras hemsida och youtube-klipp. Fc Kabel Åttio, ja det är faktiskt klubbens namn.
När jag var hemma hos Malin i helgen så satt vi och skrattade ihjäl oss åt deras sätt att vara "oseriösa på ett väldigt seriöst sätt".
Det är inte varje lag som har en egen sång, en dassdörr i sin logotype eller helbrunt matchställ. Allt det där är bara humor och det gillar jag.

Inga kommentarer: