onsdag 11 maj 2011

Pärlor från Borås.


Stadsparksbadet och början på Södra Busstorget. Det ligger precis jämte ån Viskan.
En å som flyter genom hela Borås. Vilket jag tycker är mycket mysigt.

Så här vackert är det längs med Viskan, det vi ser är utkanten på Stadsparken.

Utmed vattnet står en liten staty. Jag vet inte om jag tycker den är söt eller hemsk.

Huset i mitten är vårat favorit fik, än så länge. Det är underbart att
sitta där och dricka en kall juice och äta något gott bakverk eller sallad.
Går även alldeles utmärkt att dricka en kall öl.

På Stortorget (ca 10 minuter gångväg) finner vi denna fontän.

På en bro över till stadsparken kan man få se följande utsikt.

När man kommit över bron välkomnas man av en stor kanin.
"Jag är en vanlig kanin, vanlig fast ovanligt fin.
Öronen mina är låga och fina och viftar som öronen ska. Vift vift."

Centralstationen. Dit tar det max 15 minuter för oss att gå.

Olivia i ett hav av Påskliljor vid Ramnasjön. En sjö som ligger hyfsat centralt i staden.
Det finns en inhägnad med lite ovanliga fåglar att titta på, bland annat svarta svanar.
Dessutom en härlig rosenträdgård och givetvis en lekpark.

Inga kommentarer: