lördag 14 maj 2011

Var det så man skulle göra?!

I ungefär två veckors tid har vi tänkt sätta upp gardiner här hemma. Vi har tittat på de grejerna silverfärgade metallplattorna ovanför fönstret och konstaterat att våra gardinstänger går ju aldrig att sätta upp i dem.
Vi har därför tänkt att vi måste borra, vilket vi har gjort. Fyra hål som vi inte kan borra längre än ungefär 1.5 cm djupa, sen tar det tvärstopp. Det spelar ingen roll om vi använder metallborr, det går bara inte igenom. Min pappa som är lite händig har därmed lovat oss att komma hit och hjälpa oss att sätta upp fästena till gardinstängerna.
Idag när han kom hit så frågade han om han fick se på fästet till en av gardinstängerna. Han tar det i sin hand och säger att han har en idé. Drar med sig en stol fram till fönstret i matsalen och ställer sig på den. Sen säger han "precis som jag trodde..." och så trär han in vårt fäste i det som sitter i väggen och vips så är fästet för gardinstången på plats.

Måste jag säga att jag kände mig ganska IQ-befriad?

Vi fick oss i alla fall ett gott skratt och en halvtimma senare hade vi även gardiner i alla rummen. Nu börjar det verkligen likna ett hem här i Borås. Underbart!

Inga kommentarer: