måndag 11 juli 2011

Träning 11/7

Igår var det träningsfritt, idag tog jag dock tag i "eländet" igen. Jag har gett mig fan på det och jag ska klara det. Idag var det riktigt motigt och jag tänkte flera gånger, att fan, jag skiter i det. Sen kom jag fram till att jag förmodligen skulle tänka på mig själv som en liten mes som inte genomförde passet.
Jag snörade på mig skorna, lurade med mig min syster (på cykel) och hunden och gav mig ut på en liten löparrunda och styrka. Sammalagt blev det 20 minuter jogg och ett antal styrkeövningar för benen.
15*2 utfallsteg
10*2 grodhopp
10*2 skridskohopp
10*2 enbenshopp på varje ben

Nu sitter jag lagom trött i soffan och njuter av att jag faktiskt tog mig för att ta mig ut. Extra kred ger jag mig själv med tanke på att jag jobbade min första dag på ca 1 år idag. Visserligen bara som "extrahjälp" i en lägenhet som ska målas om invändigt. Vilket jag lovar är behövligt. Under dagen har jag således hoppat upp och ner för bockar med målarpenslar och hinkar/målarfärgsburkar, vilket man givetvis får se som lite träning det med, speciellt när man inte är van. Vilket jag inte är för tillfället.

Imorgon är det på't igen. Både jobbet och träningen. Men imorgon är det långrunda med joggning eller på cykel som står på schemat. Funderar allvarligt på att cykla fram och tillbaka från jobbet. Ska suga på karamellen under kvällen så ser vi imorgon.

Inga kommentarer: