torsdag 6 oktober 2011

Lycka

Jag söker ett och annat jobb just nu.

I måndags var jag på en intervju för ett jobb på 75%. Hon som intervjuade sa att hon skulle ringa på tisdagen. Det gjorde hon inte. Igår ringde det inte heller. Det hjälpte inte ens att jag kröp på väggarna. Det hjälpte inte heller att jag spelade upp intervjun i huvudet om allt som jag tycker att jag gjorde fel. Det var långt ifrån den bästa intervju jag varit på.

I ett försök att lugna ner mig igår varvade jag plugget med jobbsök. Mest på bemanningsfirmor.

Idag har telefonen gått varm. Jag har kommit vidare till en gruppövning på det jobbet jag var på intervju på i måndags, klarar jag den så får jag jobbet! Men jag har dessutom haft en telefonintervju på ett av bemanningsföretagen idag och dessutom ska jag på ytterligare en intervju om en vecka.

Vinden blåser åt rätt håll!


Inga kommentarer: