söndag 23 oktober 2011

Som för alla andra

Imorgon ringer min klocka vid 6.30. Du undrar kanske vad som är speciellt med det? Ingenting egentligen. Inte för dig och inte för mänskligheten. Men för mig och min familj är det faktiskt konstigt. Jag har gått hemma i 16 månader med min underbara dotter. Och inte behövt hålla några fasta morgontider, det har Olivia fixat. Imorgon är det dags för mig att bege mig ut i världen och tjäna pengar igen. Bland andra vuxna, med jobb, familjer, fritidsintressen, måsten och väckarklockor.

Jag funderar på hur ska allt gå ihop. Jobb. Innebandy. Träningar. Fotboll. Matlagning. Dagis. Osv. Det blir till att ändra rutiner i vardagen för att det ska fungera, i alla fall nu i början. Sen blir den här, för mig/ oss, stora förändringen en rutin den också.

Det är bara att tuta och köra!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: