tisdag 15 november 2011

Cykla till jobbet

Den här veckan hade jag planerat att vara duktig och cykla till jobbet. Mest för att jag inte har så mycket bensin i bilen men också för att det är trevligt att cykla och ett lagom avstånd.
Igår var det inga större problem förutom att det var opumpade däck och därmed kändes det som att cykla i en uppförsbacke med svaglutning i konstant motvind.
Innan jobbet idag bestämde jag mig därför för att pumpa däcken. Sagt och gjort. Det var en enorm skillnad på cykelturen igår och den idag. Det var nästan så att jag satt på jobbet och längtade efter att få hoppa upp på cykeln och enkelt trampa hem igen.

Men vad besviken jag blev när jag kom ut till cykel efter jobbet och märker att det (troligtvis) är punktering på mitt bakdäck. Det var inte alls roligt att tvingas gå hem. En cykeltur som skulle tagit 10-15 minuter blev istället en promenad på 40 minuter.

Nu är jag äntligen hemma och har fått i mig kvällsmaten som Nicklas så snällt har lagat.
Kvällen ska nu insupas från soffan och njutas utav till fullo. Imorgon väntar en stunds plugg på dagen och sen väntar jobb på kvällen.

Det är underbart att känna att livet leker!

Inga kommentarer: