fredag 11 november 2011

Knasfibblenatt

Olivia somnade skönt vid 20-tiden, men vaknade lagom till att jag själv började sjunka in i en skön sömn.
Vilket nu är mer än tre timmar sedan. Hon är fortfarande vaken. Det spelar ingen roll vad jag gör, hon vägrar att somna om. Vi har lekt. Ätit välling. Bytt blöja. Vaggat henne. Allt. Ingenting fungerar.
Det som är skönt med det hela är att hon åtminstonde inte vaknade av att hon vaknade av hostan, vilken försvinner mer och mer för varje dag. Hoppas verkligen att den är borta snart.

Mina ögon svider av trötthet och det blir inte bättre av att jag vet att jag ska upp om 3.5 h...

Just nu önskar jag inget hellre än att Olivia somnar, för allas skull. Hennes protester är åtminstonde lägre nu än än vad de var för någon timma sedan, det brukar tyda på att hon snart är redo för att tas ner till sängen för att somna.

Inga kommentarer: