onsdag 25 januari 2012

Fuck Facebook

Det är så sjukt spännande att läsa folks statusuppdateringar på Facebook. Jag väntar med spänning på varje ny uppdatering för att kunna vara först med att veta om han eller hon snubblade i en trappa, vilket tv-program som de slötittar på just nu, hur många minuter de kom för sent till jobbet, hur trötta dem är, hur sjuka dem är osv.
Jag blir jävligt trött på det.
Och det värsta av allt att jag uppdaterar om precis samma meningslösa skit.
Vem fan bryr sig om att du hjälpe en kompis att starta hans bil. Kan det bli mer ointressant? Ändå sitter man flera minuter om dagen och läser just sådanhär skit.

Jag säger inte att Facebook är skit. Bara att uppdateringarna i stor omfattning är meningslösa. Sen kan det vara ett jävligt bra forum många gånger för att sprida information om viktiga saker eller om man vill få kontakt med flera personer ganska snabbt utan att behöva ringa 25 samtal.

Just nu har jag inlett operation, "less facebook - more real life". Det går sådär. Men det går åtminstonde åt rätt håll. Istället för att sitta och glo på datorskärmen, så tar jag oftare upp min vanliga härliga skönlitteratur och njuter av den, lagar mat eller helt enkelt sitter och leker ihop med Olivia.
Jävla facebook som tar över världen. Som blir (är) världen?

Skitsamma idag är jag bara arg på all tid som facebook tar och all onödig jävla skit som kommer upp för att folk (inklusive mig) söker bekräftelse och en klapp på ryggen. Urk.

Det absolut värsta är de som uppdaterar om varje steg i vardagen:
-Dags att gå upp. Gäsp.
-Åter på jobbet.
-Lunch! Kaffe på det!
-En timma kvar till hemgång! Skönt.
-Hemma, slänger upp fötterna i soffan.
-Lagar mat. Mumms!
-God natt.
Nästa dag
-Dags att gå upp. Trött...
-Jobbar och sliter.
-Maaat. Efterlängtade lunch.
-Kaffe!
-Ryggläge i soffan. arbetsdagen äntligen över.
-Laga lite mat kanske. Pizza?
-Sov gott.

Och så fortsätter det dag ut och dag in.

Men jag är fasiken inte bättre. Lika mycket som jag stör mig på alla dessa uppdateringar, lika mycket stör de sig på mina. Plus att jag har bloggen. Dubbelmoral?
Kanske. Men jag erkänner den i så fall. Jag är bara trött på att facebook tar upp så jävla mycket tid i folks liv att det inte längre verkar nödvändigt att träffa folk på riktigt...



Inga kommentarer: