söndag 29 januari 2012

Plötsligt händer det!

Idag jobbar jag kväll. Inte det bästa sättet att spendera en söndagskväll på enligt mig.
Jag hade hellre varit hemma med min älskade lilla knasfibbla och myst precis som vi gjorde i morse. Då la hon för ovanlighetens skull huvudet i mitt knä och tittade på tv. Vi låg på golvet tillsammans i två avsnitt av Händige Manny. Hon bara låg där och tittade medan jag stillsamt drog mina fingrar genom hennes mjuka hår. Det har aldrig hänt förut, att hon ligger still i mitt knä sådär länge. Jag längtar redan efter nästa gång som det sker.
Med tanke på att det i vanliga fall är miljoner myror i hennes ben och hon har svårt för att sitta stilla så känns det extra speciellt när hon frivilligt kommer och gosar in sig i knät. OCH är kvar i samma ställning i mer än 10 sekunder.

Älskade underbara lilla OlliBolli!

Inga kommentarer: