torsdag 2 februari 2012

Spontanare på gymmet

Min tanke var att köra konditionsträning.
Det blev inte riktigt så.

Det fanns platser kvar på cirkelpasset. Jag gjorde därmed en spontanare och hoppade in på det.
Vilket bra val! Fantastisk träning, bra människor och en superbra ledare! Fick både kondition och funktionellstyrka. Precis som jag älskar det.

Det kommer bli att jag går på det passet fler gånger. Det kan jag lova.

Nu sitter jag i soffan. Glad. Nöjd. Trött i musklerna.
Och ser fram mot träningsvärken som lär infinna sig. Med råge.
Men mest ser jag fram mot nästa gång som jag kan gå på ett cirkelpass!

För er som inte vet vad ett cirkelpass går ut på så bjuder jag på en kort förklaring.
Det är stationsträning med funktionella övningar på varje station. I detta fall innehöll passet 7 stationer med 4 övningar på varje station, varje station gjordes under 7minuter i maxfart i grupper om 4 personer i varje grupp. En övning var huvudövning och bestämde hur länge övriga gruppmedlemmar skulle genomföra sina respektive övningar, detta genom att huvudövningen skulle genomföras exempelvis 10 gånger, när personen klarat av sina antal repetitioner blev det rotation på stationen och nästa person skulle klara av sina repetioner innan nästa rotation blev av. (Men det kan läggas upp på flera olika sätt gällande antal övningar, tid och personer).

Inga kommentarer: