tisdag 6 mars 2012

VAB

Olivia har fått tillbaka sin förbannade hosta. Det gillas inte. Hostan började i torsdags kväll och fredag eftermiddag kom första vabtimmarna för den här perioden.
Det värsta är att jag tycker inte att den blir något bättre. Snarare tvärtom. Hon hostar och hostar, så att det låter som att hon hostar hål på lungorna.
Så fort vårdcentralen öppnar ska jag ringa för att få en tid att kolla upp hennes hosta. Med två astmatiker i familjen sen tidigare (jag och Nicklas) finns risken för att den ständigt återkommande hostan har med det och göra och inte bara elaka förkylningar. Tåls att kolla upp.

Idag är Olivia dessutom väldigt varm och loj. I vanliga fall brukar hon inte bry sig om tv-program. Just nu ligger hon mot en kudde i soffan och tittar på tv. Helt still. Hon är aldrig still mer än 10 sekunder i taget. Nu har hon legat i 10 minuter. Ganska stor skillnad.


Nu ligger hon dessutom och sover i sin säng. Hon visade tydligt att hon ville gå ner till sin Napp och Kanin. Detta genom att gå fram till grinden vid trappan och ropa "Ain". Vi gick ner, åt lite frukost, hon hämtade kanin och napp, sen kom hon till mig, visade att hon var trött. Gick till sitt rum och stälde sig och väntade på att jag skulle lyfta upp henne i sängen.
Hon är jävligt mysig attt ha att göra med när hon är sjuk. Hon bara myser, gosar och är allmänt mysig bara.
Men jag gillar ändå en frisk Olivia bäst. Känns inte bra när hon inte orkar vara vaken i mer än 1.5 timmar.

Men jag ska passa på att ta vara på stunden som hon sover på, få undan lite stök. Och kanske hinner jag även duscha ner min fina morgonfrisyr, som bara blir värre och värre ju längre håret blir... Men jag har ett mål att spara ut håret, får se hur det går.




Inga kommentarer: