fredag 16 mars 2012

you gotta go there to come back

Det nya utseendet på bloggen är klart. Tror jag. Just för nu känns det i det stora hela klart. Sen kommer jag säkert pilla med lite saker allt eftersom tiden går.

Min grundidé kom från ett ganska kännt fenomen Scrapbooking. Ramen med bilder är hämtad från den tanken. Likaså kommer även min text därifrån. M-a-r-i-e. Den lilla undertexten "you gotta go there to come back". Är hämtad från ett One Tree Hill-avsnitt. Inte så mycket för just avsnittet utan mer för att orden i många lägen passar mig. Mitt förflutna. Utan att gå tillbaka och bearbeta och låta mig själv att reflektera över det ena och det andra hade jag aldrig varit där jag är idag. Det är ofta jävligt tungt att gå till dessa stundom mörka platser men det hjälper i det långa loppet. Jag ser det som en av mina styrkor.

Förr var jag ofta långt nere i leran, som jag brukade säga. Men genom orden "you gotta go there to come back" har jag kommit tillbaka och vägrar nu "gräva ner mig" på grund av någon.

Döskallarna som skymtar i headern är mest där bara för att jag gillar döskallar. De symbolerar inget speciellt, bara det faktum att jag tycker de är estetiskt fina.

Det var det om det.
Nu ska jag träna lite core på min fina lila pilatesboll, även genomföra dagens armhävningar som sedan ska ge ett resultat i att jag ska klara av 100 på rad.
Känns som att jag har många bollar i luften.

Inga kommentarer: