torsdag 31 mars 2011

Återfunnen fotbollsmotivation.

Nu spritter det på allvar i mina fotbollsben. Jag antar att den våriga känslan som naturen nu ger är en bidragande orsak till att jag faktiskt kan tänka mig att ge mig ut på en fotbollsplan och leka med en boll vid fötterna. Jag älskar att det är ljust ute mycket längre och jag älskar att det blivit varmare. Det är dessutom väldigt trevligt när det börjar rulla in fler fotbollsmatcher runt om i staden. Det är då man vet att våren och sommaren är på gång på allvar.

Allt detta har alltså medfört att jag återigen känner ett sug för att spela fotboll. Visserligen har det faktum att klubben nu har tillsatt B-lagstränare också en viss betydelse för min nyvunna fotbollsmotivation. Idag ska jag därför bryta låset som osynligt har suttit på min fotbollsväska. Ta fram mina fotbollsskor, ta mig ner till Spånga IP för att lira lite boll.

Inga kommentarer: