söndag 24 april 2011

Avvaktar

Jag sitter i mina föräldrars kök, jag har gjort det så pass länge nu att jag har kunnat följa solens uppstigning. Tack Olivia... Hon ligger nu i sin vagn för att sova sin förmiddagslur, men det verkar gå sådär med att somna trots att jag vet att hon är trött. Händerna har varit uppe i ögonen konstant de senaste femton minuterna. Trots detta ligger hon just nu bara i vagnen och pratar. "whäwhä wääh".
För en liten stund sedan var jag inne och lade över ett mörkt lakan över vagnen för att hon ska slippa solljuset, vilket jag tror är anledningen till att hon ännu inte har somnat. Hon har lite svårt för att somna om det är ljust. Får se om det hjälper.

Mina ögonlock är galet tunga. Jag längtar tillbaka till den varma sängen. Om inte för att sova så åtminstonde för att bara ligga där och läsa och slappna av. Den här påsken är ganska fattig på lugna stunder, just för att vi håller på att tapetserar i vår lägenhet i Borås. Vi vill gärna att det ska vara klart tills vi flyttar in om sex dagar. SEX DAGAR. Det är helt sjukt vad tiden går fort.
Igår skrev jag för övrigt på övergångspappren till den nya fotbollsklubben, så för hoppningsvis är det klart att jag är en Brun Böna redan samma dag som jag blir Boråsare, vilket i sin tur betyder att jag förmodligen kan börja spela matcher ganska så direkt. På naturgräs. Vilket är ett underlag som jag inte är allt för van vid. Har kanske spelat på naturgräs 5 gånger de senaste 2.5 åren. När jag spelade i Rynninge var det vardagsmat, så jag kanske har tur och lär mig snabbt.

Nu verkar Olivia ha somnat. Det har varit tyst ett par minuter, det brukar vara ett tecken på att hon sover. Därmed tänker jag återgå till sängen jag också. Vila upp mig lite inför sista rycket i lägenheten.

Inga kommentarer: