fredag 8 april 2011

Barnfri helg...

Det är med blandade känslor som jag åker bort över helgen.

Det ska bli helt sjukt underbart att komma iväg en helg och göra annat än att tänka på att Olivia ska äta, sova, bytas bölja på, underhållas, sövas och så vidare. Det har hänt någon enstaka kväll att hon sovit hos farmor för att vi ska kunna ladda batterierna. Nu ska jag iväg en hel helg, åker hemifrån runt klockan 10 och återkommer på söndag runt klockan 13. Nicklas kommer ha hand om Olivia helt själv. Det kommer säkert gå hur bra som helst, det gjorde det ju när jag åkte in och ut från sjukhuset i sammband med min gallsten.

Frågan är dock hur jag kommer klara mig utan min lilla bebis. Hon är ju som mitt syre! Vi gör allt tillsammans. Vilket är lätt hänt när man umgås hela dagarna. Jag tror att jag kommer känna för att ringa Nicklas hela tiden för att kolla så att han har gett henne mat, lagt henne och vila och allt annat som borde ske på vissa tidpunkter. Jag hoppas verkligen att jag kan koppla bort kontrollen och bara vara Marie och inte Mamma för en helg.

Just nu ser jag mest fram mot att sitta på ett tåg i min ensamhet och bara lyssna på musik och läsa en bok eller kanske sova. Om nu tågen går som de ska, det vet man ju aldrig. Hoppas att allt flyter på.

Nu är det dags att göra sig i ordning en del. Ska packa det sista. Fixa håret. Klä på mig. Hämta hem Nicklas (som slutar tidigare för att jag ska kunna åka iväg).

Förövrigt. Det jag ska i väg på är Tjällossningen. Ett studentjippo i Örebro, där jag hängde ofta förut, när jag pluggade. Jag har en liten ångest över att jag ska komma in i samma "drick-tempo" som jag hade när jag pluggade. Idag klarar jag inte alls av samma tempo, vilket inte är så konstigt. Jag ska försöka hålla mig till varannan vatten. Stenhårt, varannan vatten! Borde tatuera in det på min arm så att jag inte glömmer av det... Äh skit samma det ska bli roligt att för en helg gå tillbaka och ha det som innan Olivia, även om det inte alls är som förr.

Vi hörs efter helgen, om jag inte får för mig att blogga från mobilen.

Inga kommentarer: