tisdag 12 april 2011

Gillar't

Jag verkligen älskar Olivias BVC-sköterska! Nu var det visserligen ett tag sedan som vi var där men hon är underbar.
Jag och min granne var ute och gick en promenad med våra små idag på lunchen. Vi kommer till ett villa område och inne på en tomt springer två stora St.Bernads (hundar) lösa och leker med varandra. Jag nämner till Marie (ja min granne heter samma sak som jag) att jag gärna skulle ha en sådan hund.
Plötsligt hör vi hur de inne på gården hälsar på oss. Det visar sig vara våra barns BVC-sköteska (som också heter Marie). Hon äger alltså en av dessa stora sötnosar.
Det som kändes skönt är att hon kände igen oss, när vi var på en helt annan plats än hos henne på mottagningen. Dessutom kunde hon Olivias namn och kom ihåg att vi skulle till henne imorgon. Det är underbart. Visst kan hon vara lite virrig ibland men hon är underbar med barn och trots sin virrighet så kommer hon ihåg namn och tider. Till skillnad från Olivias förra BVC-sköterska som efter 10 besök fortfarande frågade vem vi skulle till och vad den lilla söta pojken hette... I dagarna fick jag dessutom ett brev från den BVC-mottagningen och henne om att jag och Olivia ska på tiomånaderskontroll hos dem den 21 april. Ursäkta? Men vad har hon med det att göra såhär fyra månader efter att vi bytt BVC? Dessutom är det ju just den kontrollen som vi ska på imorgon på den mottagningen som vi är inskrivna på.

Som sagt jag gillar Olivias nuvarande BVC-sköterska hon har åtminstonde koll på Olivias namn och när hon ska vara hos henne för kontroller och undersökningar. Dessutom gillar Olivia henne skarpt! Det är allt jag begär.

Inga kommentarer: