tisdag 5 april 2011

Övning ger färdighet.

Förra veckan berättade jag om hur kass jag var på BodyStep. Min totala oförmåga att hänga med i stegkombinationer och takt.
Idag gav jag mig på att testa passet igen. Med mycket bra resultat! Jag lyckades hålla takten i mycket längre utsträckning än förra gången. Dessutom satt stegkombinationerna mycket fortare idag än vad de gjorde förra tisdagen och jag tappade inte bort mig på lika många låtar heller. Av 12 låtar, kanske jag sumpade mig totalt på två idag mot förra veckans 12. Det är en ganska bra förbättring.

Precis som förra tisdagen körde jag även BodyPump-passet som går direkt efter BodyStepen. Underbar kombination att köra dessa två efter varandra. Dock var det en liten skillnad idag. Jag åkte inte bil fram och tillbaka till gymmet. Jag cyklade. Känner mig duktig.

Det tar vi en dusch på och sängen.

Förresten, när jag kom hem, möttes jag av en nästan helt tyst och mörk lägenhet. Det enda som hördes var tvn på väldigt låg volym. Nicklas har somnat i från någon fotboll på soffan. Hostan, huvudvärken och allt annat gör honom extra trött just nu. Stackarn. Hoppas att de kommer på vad det är snart. Jag lider med honom.

Inga kommentarer: