onsdag 20 april 2011

Tiden går snabbt.

Just nu sitter jag och njuter av en stund i stillhet.
Olivia sover i sin vagn ute i garderoben i hallen. Det låter kanske som barnplågeri att låta henne sova i en garderob utan fönster. Men faktum är att hon stormtrivs i den där garderoben. Oftast när hon ser att hon ska få vila i sin vagn, där inne i mörkret, skiner hon liksom upp och man nästan ser hur hon längtar efter att få vila en stund.

Idag har jag fortsatt med min packning av lägenheten. Det börjar kännas att det verkligen är nära nu. Det finns nu inte mer saker kvar än vad vi kan tänkas behöva ha framme. Att ha fem olika stekpannor att välja på känns lite väl, det räcker med en stekpanna som man kan tillaga det mesta i. Så alla sådana saker som vi har flera av eller inte kommer ha användning för har jag packat ner. Det betyder att just nu finns bara det absolut mest nödvändiga kvar.
Jag slår vad om att vi fixar att packetera ner allt som är kvar på mindre än en dag. Så jag tror att nästa fredag då min bror kommer får han och Nicklas packa in i lastbilen medan jag lägger ner det sista i kartongerna, om inte det redan är gjort för i så fall börjar jag städa av ett rum i taget.
Fast det behöver jag inte planera nu. Det får vi ta då.

Imorgon åker vi ner till Småland och pendlar därifrån till Borås (ca 5 mil) för att tapetsera lägenheten. Det ska bli riktigt roligt att visa upp den för mina föräldrar.
Det känns helt overkligt att det faktiskt snart är så att jag bor i Borås! Helt galet.

Inga kommentarer: