tisdag 17 maj 2011

En bra dag.

Vilken underbar start på eftermiddagen! Som jag nämnde igår är jag numera hemma ensam på eftermiddagar och kvällar då Nicklas fått nya arbetstider.
Jag lade Olivia vid 13.20 för sin eftermiddags lur, hon sover fortfarande två timmar senare. Det är nog mycket tackvare alla energi hon gjorde av med uppe på Öppna Förskolan. Dit faktiskt hela familjen begav sig idag.
Det är inte alls samma mysiga lilla Öppna Förskola som i Spånga. Den här är till ytan lika stor som en idrottshall. Gigantisk. Fylld med leksaker, barn och mammor. Jag höll på att få en smärre chock när jag kom dit i morse och såg närmare 40 mammor med sina barn sitta vid borden och fika. I Spånga var vi många om vi var 10 mammor/pappor.
Jag tycker att Öppna Förskolan är en perfekt sysselsättning inte bara för att man kommer ut och gör något, jag (och/eller Nicklas) får träffa andra vuxna personer och Olivia får träffa andra barn.
Men trots storleken och antalet personer som den rymmer så har den ändå den där "öppna-förskole-charmen". Det är helt enkelt något mysigt över en massa barn och utspridda leksaker och känslan av att det är okej med stök och skrikande barn som trillar och slår sig när de håller på att upptäcka världen.

Nu hör jag dock att Olivia börjar röra på sig nere i sängen. Dags att göra sig klar för de resterande timmarna fram till läggdags. Vi ska hinna med att åka till Knalleland och titta på en vårjacka till Olivia och papptallrikar åt min mamma. Sen ska vi laga mat. Kryddiga korvar med couscoussallad tror jag det stod på menyn. Vi ska även hinna med ett bad. Jag hade planerat att diska det gigantiska berget av disk också, men min underbara Nicklas (som hatar att diska) överraskade mig innan jobbet och sade att han skulle göra mig glad genom att diska innan han stack. Vilket han också gjorde. Tack, min underbara!


Inga kommentarer: