måndag 2 maj 2011

Fått alla nycklar.

Nu har det blivit måndag och vi har fått alla nycklar till lägenheten.
Med andra ord kan man säga att det är först nu som vi bor här på riktigt.

Jag har inte hunnit med att ta några kort på lägenheten ännu, har faktiskt inte ens kunnat, eftersom min kamera har varit hemma hos mina föräldrar. Nu är den åter hemma och jag skulle kunna börja fotografera för att ge er en uppfattning om hur vi bor. Väljer dock att vänta med detta tills dess att lite mer saker är på plats. Så som soffan, som min kära bror ska komma med någongång nu runt 15.

Anledningen till att vi kunde flytta in redan i fredags var att vi i mars var här nere i Borås och tittade på lägenheten. Bovärden kunde inte följa med och visa utan gav oss istället en kopia på nyckeln och sa att vi kunde ha den eftersom vi ändå skulle in och tapetsera lägenheten senare under våren.
Nu har vi fått alla nycklar, de till lägenheten och de till tvättstugan och även till våra två förråd. Stora förråd dessutom. Ett vanligt källarförråd där man kan ställa kartonger och annat som man inte vill ha framme och ett matförråd. Det verkar dock mest som att folk använder det till att förvara liknande ting som i källarförrådet. Man gör givetvis som man vill. Själv tycker jag det vore lite mysigt att ha lite flaskor och burkar med olika matprodukter i ett litet förråd i källaren. Det påminner mig om min mormor. Hon har ett förråd i sin källare där hon förvarar sylt, konserver, flingor, mjöl, socker och annat som hon bunkrar upp.

Igår var jag iväg och tittade på en match mellan Bergdalen IK och FC Kabel Åttio. Det sist nämnda är det laget som jag har skrivit på för. Verkade vara ett härligt gäng. Jag sade dock aldrig hej eller någotsådant eftersom jag själv inte hade velat att en främmande tjej kom och störde i matchgenomgång eller pausvila.
Idag ska jag därmot träna med dem för första gången. Det ska bli roligt. Men jag är lite rädd. Inte för personerna utan för att de spelar på naturgräs. Jag har inte spelat på detta underlag sedan jag lämnade Rynninge IK hösten 2008. Låter kanske inte som att det var "jättelängesedan" men med tanke på att jag sedan dess spelat på konstgräs, varit gravid och fått barn (som snart är ett år), så är det faktiskt sjukt vad mycket man hinner med på bara några år...

Vem hade för tre år sedan trott att jag idag skulle sitta i en etagevåning i Boråscity med sambo och barn?

1 kommentar:

Malin sa...

Så sjukt häftigt!! :)