tisdag 3 maj 2011

Naturgräs och IKEA

Första träningen med FC Kabel Åttio och deras damlag där spelarna kallas för Bruna Bönor. Himlen var blå och gräset grönt. De mest perfekta förhållanden för en hälig fotbollsträning kan man tänka. Det lilla kruxet var dock att det var sjukt kallt.
Detta hindrade dock inte mig. På med skorna och gör entré i det nya laget.
Ett lag som visade sig vara precis så långt i från alla andra lag jag varit med om. Hur vanligt är det att herrar och damer i samma förening har träning samtidigt och på samma plan, ibland även tillsammans? Igår var vissa herrar med damerna och tränade då resterande av deras lag spelade match.
Vi var tydligen många på träningen igår. Hela 12 damer och 7 herrar. Vad detta säger om mig vet jag inte men det var hur som helst roligt att spela med tjejerna eller bönorna igår. Jag kände mig väldigt välkommen och nästan hela träningen körde vi tvåmål. Vilket känns i mina vader idag. Jag trodde att jag skulle ha svårare med naturgräs, men sanningen är den att jag älskar det och har nog saknat det. Dock kommer det attt ta ett tag för benen att vänja sig vid underlaget.


Idag har vi varit på IKEA i Göteborg. Vi inhandlade badrumsskåp, köksbänk, kökslister, säkerhetsgrindar till trappan, lampor och något mer som jag just nu har glömt. I och med detta inköp kan vi nu komma i ordning ordentligt här hemma.
Nu är det mest prydnadssaker och växter som ska införskaffas för att lägenheten på riktigt ska kunna kallas för, och se ut som, ett hem.
Jag har lovat bilder, det kommer att komma, när vi fått upp gardiner och sådant.


Jag kommer att trivas här.

Inga kommentarer: