lördag 21 maj 2011

Jag hjärta min cykel.

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte en ny och dyr cykel. Jag älskar den! Det är så underbart att sätta på bra musik på iPoden och ge sig ut på vägarna och bara cykla. Det är härligt att kunna se världen samtidigt som man får ett bra träningspass.
Det som är synd är att jag inte kan cykla så mycket som jag önskar. Men vill man något tillräckligt mycket så går det ju alltid i och för sig. Jag har så många träningspass som jag vill få med varje vecka så då får man kompromissa lite.
Det är iofs bra att ha många olika träningspass som man gillar men inte riktigt har tid för. Det kommer ta lång tid innan något av dem blir tråkigt på grund av att jag utför dem för ofta. Just nu är det snarare så att jag går och längtar efter vissa pass. Vilket är väldigt positivt.

Idag blev det ett hyfsat spontant cykelpass på två mil. Jag cyklade till ett samhälle som heter Dalsjöfors och hem igen. Hela vägen dit var det fullt av uppförsbackar. På vägen hem var det mycket enklare. I en backe mätte jag hastigheten 8 km/h uppför, medan det när jag åkte hem kom upp i hela 43 km/h i samma backe. Den backen gillar jag! Eller?

Nu ska jag lägga mig i ett avkopplande bad och läsa lite. Sen börjar dagens festligheter med lite shopping och grillning hemma hos mina föräldrar.

Inga kommentarer: