lördag 21 maj 2011

Härlig lördagsmorgon.

Min morgon började inte helt strålande. Olivia vaknade visserligen lite senare än vad hon gjort de senaste dagarna, hon gav mig sovmorgon fram till klockan 06.00. Sedan var hon som vanligt energifyld i en timma innan hon återigen ville sova.

Min lillasyster och hennes pojkvän är här också, med tanke på att deras bil stod illa parkerad tänkte jag att jag likaväl kan gå ut och flytta på den så slapp de gå upp tidigt i ottan för att göra det. Tänkt och gjort. Jag tog med mig mina nycklar och gick ut till bilen. Jag hittade en som var nära och bra och återvände mot huset. Stack in nyckeln i låset och vred om. Utan verkan.
Nyckeln gick bara inte att vrida om. Den nyckeln som jag är helt säker på att jag tidigare använt i det låset, kände idag för att inte fungera.
Så där stod jag på trappan in till vårt hus, klockan 07.10 en lördagsmorgon, utan att kunna komma in. Eftersom jag bara skulle flytta på bilen hade jag tidigare tänkt att det var onödigt att ta med mobilen.
Många tankar for genom mitt huvud. Hur stor var sannorlikheten att det snart skulle komma in eller ut en boende i huset som kunde släppa in mig? Vad skulle jag hitta på? Ta en cykeltur på min skrutt cykel? Cykla in till gymmet i stan för att fråga om jag fick låna telefonen. Jag satte mig på trappan i solen och funderade ett tag. Jag ville inget hellre än att sova.

Efter ungefär 20 minuter kom äntligen en granne ut och släppte in mig. Han själv berättade att det hade hänt honom flera gånger. Phu jag är inte ensam. Men det gör inte min start på lördagen bättre för det. Huvudsaken är att jag kom in och kunde somna om i nästan två timmar. Så nu är jag pigg, om än med världens träningsvärk från igår.


Inga kommentarer: