fredag 20 maj 2011

Träningen från helvetet.

Jag har hittat det mest underbara och helvetiska pass som finns. Crossfit (X-fit). Det finns som pass på ett av mina gym här i staden.

Helvete säger jag bara. Jag körde det i förmiddags klockan 11.00 och känner redan (2.5h senare) att träningsvärken börjar komma krypande...
Det är intensivt och innehåller allt! Styrka, uthållighet, smidighet, balans och kondition. Det är underbart att få med allt detta på ett pass som är 3o minuter långt inklusive uppvärmning och stretch.

Det är precis så som jag vill att träning ska vara! Högt tempo, mycket explosivitet, man ska känna att det tar, man ska bli trött och det bästa är att jag efter passet är så trött att jag knappt orkar gå ner för en trappa och än mindre cykla hem. Men jag måste ner för trappan och jag måste cykla hem. I love it.

Inga kommentarer: