torsdag 19 maj 2011

MorgonHumör

Jag förstår mig inte på min dotter.
Klockan 05.30 ligger hon klarvaken i sängen. Jollrar glatt och vill inget annat än att komma upp. Man tar upp henne och några minuter senare vill hon inget annat än att gå och lägga sig igen. Det går inte bara somna om i sängen. Hon ska upp!
Lägger man henne mindre än en timma efter det att hon gått upp sover hon dock bara en kvart och sen är hela dagen förstörd. Då vill hon bara vara uppe korta stunder och sova ännu kortare stunder, vilket inte är hållbart. Därför får man hålla ut med en skrikande och tjurig unge i nästan två timmar på morgonen. Då får man en go´och gla´unge resten av dagen.
I vanliga fall har jag inga problem med hennes morgonhumör. Men idag. Jag är inte alls på humör för att tampas med henne. Jag vill sova. Eller snarare så önskar jag att Olivia sov som hon gjorde förut. 19 - 07. Inte 19-05.30.
Egentligen ska jag väl inte klaga på hennes tider, eftersom jag ändå har en unge som sover hela nätterna, vilket inte är alla förunnat. Men allt innan 06 är för tidigt för att gå upp.
Jag har även försökt att ha uppe henne längre på kvällarna för att hon ska sova längre på morgonen. det fungerar inte det heller.

Det blir till att ta i med hårdhandskarna för att få henne att sova lika bra som förut. Varken hon eller jag mår särskilt bra av att hon börjar dagarna med att bara skrika... Det gör ju ont i öronen. Tihi.

Inga kommentarer: