fredag 6 maj 2011

Livets resa.

Det ofattbara har inträffat. En kollega som var ute på sin livs resa kommer aldrig att komma hem. Hans resa avslutades när hans hjärta slutade slå. Han återkommer aldrig levande till Sverige. En sista fest i Indien, blev hans sista fest i livet. 25 år gammal.

Det är så tragiskt att någons liv kan sluta så tvärt. Så oväntat. Så tidigt.

Jag kände honom inte särskilt väl. Vi arbetade tillsammans och han var en härlig prick. Jag hoppas innerligt att han har det bra där han är nu. Vart det nu än är.

Livet är bra orättvist. Det som är mest skrämmande just i det här fallet är att jag inte har en blekaste aning om varför han dog. Det enda jag vet är att han skulle ha en sista fest i Indien innan han skulle återkomma till Sverige idag. Den sista festen slutade dock i en evig tystnad... Jag undrar vad som hände. Jag kommer fortsätta undra tills jag vet.
Även om jag inte kände honom särskilt väl så känns det konstigt att han aldrig mer kommer komma tillbaka...

Det som skulle vara hans "livs resa" blev en resa som blev mycket längre än vad som tänkt, både i tid och avstånd.

Vila i frid.

Inga kommentarer: