måndag 9 maj 2011

Allmänt

Förlåt att jag för tillfället inte är så aktiv här på bloggen. Jag har fullt upp med annat. Ställa iordning här i lägenheten. Lära känna Borås. Ta hand om Olivia. Lära mig det jag behöver veta om staden. Och mycket mycket mer.

Hur som helst känner jag att det finns så mycket annat jag kan göra just nu än att sitta framför datorn och skriva. Åtminstonde har det varit så. Det kanske lugnar ner sig nu.

Jag längtar efter att få spela fotbollsmatch nu. Jag hoppas verkligen att jag är spelklar till imorgon så att jag får vara med och spela morgondagens match mellan Fc Kabel Åttio - Brämhults IK. Det vore underbart att åter kunna dra på sig matchkläder och spela rolig fotboll. Jag har inte spelat en tävlingsmatch sen någon inomhus cup i vintras, då jag spelade med halsont och senare blev så hes att jag inte hade någon röst kvar. Nu är jag helt frisk och önskar att jag är spelklar till i morgon. Annars får jag vänta med att spela till matchen på söndag. Det ska jag väl visserligen klara av, men det vore underbart att få spela imorgon. Jag ber därmed Svenska Fotbollsförbundet att skynda på lite grann.

Olivias vattkoppor har nu försvunnit. Det är bara sårskorpor kvar. Vilket betyder att vi åter har en glad och väldigt livlig liten tjej här hemma. Hon har börjat med att vinka sjukt mycket. Så fort man säger "Hej hej" till henne så tar hon upp ena handen och vinkar. Sådär som småbarn gör. Med handflatan mot sig själv och sen öppnar och stänger handen om och om igen. SÖT!

Inga kommentarer: