tisdag 21 juni 2011

Bilar

Det finns mycket positivt att säga om bilar, åtminstonde i bekvämlighetssyfte. Sen finns det ganska mycket negativt att säga också. Miljöförorening, slitage, bensin, kostnader osv.

Jag älskar att ha bil, att kunna kör dit jag vill, när jag vill. Att ta mig från punkt A till B utan större problem eller svårigheter.
Men så kommer man till den punkten att bilen måste servas och repareras, då är det där bilägandet inte lika roligt längre. Jag är där just nu. Skjuter upp servicen på bilen bara för att jag tycker det är jobbigt att det kostar pengar. Det är baksidan med att ha bil. Dock är det bara jobbigt fram till dess att det är utfört, sen är det skönt, då man slipper oroa sig för att något är knasigt med bilen att detta knas sen skulle kunna orsaka skador på bilen som skulle kosta en ännu mer.

Nu ska jag ta och boka den där förbaskade servicen så att jag blir av med problemet.
Någon som vet vart det finns bra och billig bilservice i Borås?

Inga kommentarer: