tisdag 21 juni 2011

Kladd

Olivia kladdar och äter mat själv för första gången.
Jag har inga problem med det, inte några stora i alla fall. Visst är det trevligare om hon inte kladdar, men vad sjutton hon är ett barn och barn ska få bara barn. Dessutom måste de ju lära sig på något vis och då får man leva med lite kladd och stök, även när det gäller maten.
Just nu äter hon ungefär samma mat som jag och Nicklas, idag hade jag inget klart så då fick det bli en burkmat. Givetvis vägrar hon att äta från sked utan ska äta själv. Jag känner att jag kan inte hindra henne från hennes utveckling, men hade hon inte kunnat välja en dag när jag serverade något lämpligare?

Så nu sitter jag här med en aning panik över att det flyger sås och ris över hela matrummet. Olivia är nöjd och äter, jag ska inte klaga. Jag önskar bara att det vore makaroner och köttbullar hon åt och inte en burkmatsgryta...
Fast jag är väldigt glad åt att jag satte på henne den blå heltäckande haklappen som man trär på som en tröja ungefär. Den kommer åtminstonde bespara mig från att behöva byta kläder på henne. Nu kommer det bara behövas en rejäl avtvättning...




Inga kommentarer: