måndag 6 juni 2011

Glad Nationaldag

Idag är det Sveriges Nationaldag. För mig personligen är det inte en speciell dag på något annat vis än att den är röd och därmed att man är ledig. Vilket jag tycker är skönt. Nu har jag visserligen inte så mycket att vara ledig ifrån, eftersom Olivia behöver mig alla dagar i veckan, både röda och svarta. Dock har jag dessa dagar förmånen att ha min kära sambo hemma. Det är alltid trevligt, att kunna umgås hela familjen.

Så här på "morgonen" är jag dock ensam med Olivia. Idag tog vi oss en promenad till Ramnasjön, tanken var att komma ut på en liten promenad. Det blev en lite längre promenad på ca 1½ timma. Vi stötte även på ett Nationaldagsfirande uppe på "kullen" i Ramnaparken. Det sjöngs vackert (?) av någon medelåldersgubbe och blåstes i instrument av någon hemvärnskår och trummades på trummor. Runt denna musikaliska skara stod det en mängd (ca 100) pensionärer och tittade på och aplåderade efter en genomförd sång, helt enligt normen. Jag och Olivia höll oss i utkanten och tittade på, eller lekte med stenar, där det senare nog hörde till de roligare av de två.
Sen började de sjunga Nationalsången, alla stälde sig upp, förutom jag och Olivia som satt i gräset och lekte med en kotte. Men när hon hörde att alla sjöng stälde även hon sig upp och började dansa. Jag hade inte en aning om att Nationalsången var en dansvänlig sång. Men nu vet jag det.

När vi sen skulle gå hem tycke Olivia inte alls att det var roligt att sitta ner i barnvagnen och kom på ett snabbt och smidigt sätt att ställa sig upp i barnvagnen. Farliga lilla unge!

Inga kommentarer: