torsdag 16 juni 2011

Jag hjärta Eliten.

I söndags natt kom två av mina bästa vänner hit till Borås. De blev därmed de första som hälsade på oss i vår nya stad. Sedan dess har tiden flugit fram. Vi har pratat gamla minnen, skrattat åt våra felsägningar (den här gången var det nog faktiskt så att det inte ens var jag som vann "felsägningsligan").
Måndagen spenderades på Ryssbyklint (osäker på om det heter så) och senare på kvällen spelade jag (förmodligen min sämsta någonsin) fotbollsmatch, Camilla och Sabina roade sig med att titta till Olivia och försöka undkomma myggorna genom att sitta under myggnätet som är till Olivias barnvagn.
I tisdags var vi på Borås Djurpark och tog kort på Olivia och djur. I alla fall om vi kollar i Camillas kamera så var det vad vi (hon) tog kort på.
Igår blev det en spontanare med det gamla hederliga ölspelet som vi ofta roar oss med när vi träffas. Senare även en liten promenad till Bishops för att fukta strupen lite mer och undersöka Boråsuteliv en onsdag. Det var väl sådär, men så vet ju inte vi vart man ska gå heller.

Nu sitter jag ensam i vår lilla soffa och njuter av att göra ingenting och titta på damernas genrep inför fotbolls VM som börjar efter midsommar. Det är precis den underhållningen jag kan tänka mig nu ikväll. Snart kommer min kära sambo hem och gör mig sällskap, då ska vi äta upp resterna från tacosen som vi åt i tisdags.

Det saknades dock en av mina favoriter nu i veckan. Malin! Hon kunde dessvärre inte komma hit på grund av vuxnaförpliktelser, det kallas jobb och sådant gillar vi inte när de utgör hinder för Eliten ("gängets" smeknamn).

När jag orkar, ska jag lägga upp bilderna från helgen. Som inte var någon helg... det var vanliga vardagar, men det kändes som helg. Det är alltid underbart att umgås med Elitisarna. De är bäst! Eller vi är.

Inga kommentarer: