måndag 20 juni 2011

Öppna förskolan

Jag och Olivia har startat dagen på bästa tänkbara sätt. Vi vaknade strax efter 7.30, eller snarare Olivia vaknade då och hon väcker då mig genom att ligga och jollra inne i hennes säng som står i rummet jämte vårat sovrum.
Vi intog sedan en stabil liten frukost innehållandes varsin smörgås och för min del även lite havregrynsgröt med banan.

Efter att energidepån var fylld tog vi och röjde upp bland leksaker och annat som låg lite varstans i lägenheten och stökade. Känns skönt att ta små ryck ibland, även om jag tycker att det inte gör något när det ligger lite leksaker här och var. Det hör liksom till när man har småbarn.

Vi fick sedan ett litet ryck och gick upp till Öppna Förskolan. Där det förvisso var ganska tomt på barn och föräldrar. Jag antar att sommarlov och semestrar har börjat göra sitt. Vi hade i alla fall trevligt och lekte med alla spännande leksaker och framförallt tittade på de andra barnen som lekte.

Medan vi var där började Nicklas att dammsuga och moppa golvet, så nu när vi kom hem luktade det gott och skiner av renhet i hela lägenheten. Sådant är underbart.

Inga kommentarer: