söndag 26 juni 2011

Ring

Jag har en tendes att tappa skrivsuget när vi har besök. Det blir aldrig att jag har den där egentiden som jag gärna vill ha när jag skriver. Sitta för mig själv i "mitt hörn" på soffan och bara låta fingrarna flyga fram över tangenterna.
När det är folk här, vem de än är, vart de än är, så får jag inte samma "flow". Det kommer sig inte naturligt, jag får på något vis kämpa för att få texten ur mig. Vilket jag inte gillar.
Så jag låter hellre bli att skriva, dels för att det blir jobbigt och även för att jag tycker det är osocialt.

Nu ligger jag dock ensam på min uppblåsbara madrass i matsalen, sängen har jag lånat ut till Nicklas gravida syster och hennes man. Dock är det dags att sluta skriva nu och ta tag i dagen.

Ikväll är det match, vad vi hittar på innan det är oklart. Mamma och pappa kommer i alla fall hit någongång under dagen. Vi ska fira, min och Nicklas förlovning som ägde rum i fredags (mer om den i ett annat inlägg)!

Inga kommentarer: