fredag 22 juli 2011

Fredagsträning

EN TIMMA PÅ GYMMET: CHECK!

Jag och lillfisen har varit på Gymmet. Hon kröp mest omkring och lekte med medicinbollar, mattor, nappflaskan och min telefon.
De tre första är inget problem att hon leker med, men mobilen, blir lite trixigt då jag använder mig av tidtagningen i den när jag kör mina övningar.

Det sköna är dock att det går utmärkt att ha med henne på gymmet, hon trivs och verkar tycka att det är roligt att titta på, alternativt gå lite i vägen.
När jag har med Olivia är jag inne i ett rum som är utformat för "funktionell styrka". Där inne finns med andra ord inga maskiner som man kan klämma sig på. Det enda som finns är fitnessbollar, medicinbollar, lösa vikter, hopprep, mattor, stepbrädor, och annat som är användbart vid funktionell träning. Det är perfekt när man har med sig en liten klåfingrig ettåring. Visst finns det fortfarande en liten skaderisk, men inte lika stor som bland gymmaskinerna. Inne i det rummet kan jag ägna mig åt min träning och släppa lite på uppmärksamheten. Jag vet viken sida av rummet som är farlig för henne, när hon är där är jag givetvis extra uppmärksam på vad hon gör. Dock behöver jag oftast inte göra annat än att ropa på henne och visa någon rolig sak, så kommer hon springande och glömmer bort "det farliga hörnet".

Idag körde jag åtta stycken övningar i snabb följd, därefter lite vila och sen körde jag alla åtta övningar igen. Det blir inte riktigt i det tempo jag kunde ha önskat nu när Olivia var med, men ett halvhyfsat tempo är bättre än ingen träning alls.

Det kanske blir ytterligare ett pass ikväll. Om det blir, så blir det intervallträning.

Inga kommentarer: