söndag 24 juli 2011

Spinning.

Nu för tiden är jag ofta ute och cyklar. Kan vara ute och trampa i flera timmar, innan jag blir ordentligt trött.
Igår var jag på spinning. Jag var helt slut efter 45 minuter.

Jag funderade ett tag på vad det är som gör att det är sådan skillnad på att cykla "på riktigt" och att göra det i en spinningsal.
Det är nog helt enkelt så att jag ger med när jag tränar i grupp, jag vill inte vara "sämst".
När jag är ute och cyklar, tävlar jag mot mig själv. I spinningsalen tävlar jag på olika sätt mot någon eller några i salen.
Sen är det nog lite mentalt tyngre med ett spinningpass, då detta sker inomhus. En vanlig cykel är enklare att framföra, eftersom landskapet hela tiden förändras och min nyfikenhet på vad som döljer sig bakom nästa krön gör att jag gärna trampar vidare.

En sak som är säker, jag ska försöka gå på fler spinningpass. För även om det är jobbigt så är det förbannat skönt när passet är avklarat och du vet att du trampade på under hela passet, även om det var ofantligt tungt.

Inga kommentarer: