torsdag 21 juli 2011

Gothia idag igen.

Precis som vanligt den här veckan så jobbar Nicklas väldigt många timmar per dag. Vilket gör att jag är väldigt sysslolös, visst har jag Olivia att ta hand om, men hon liksom jag behöver något att roa oss med.

Idag har vi gått runt på Heden i Göteborg och tittat på diverse fotbollsmatcher. Jag tycker ungdomsfotboll är väldigt roande. Det kan finnas sjukt bra spelare redan i de yngre åldrarna. Det är hela tiden liv, rörelse och passion kring spelet. Jag gillar engagemanget som spelare, ledare och föräldrar/åskådare har. Det är bara underbart.
Speciellet under Gothia. Då är det extra mycket av allt!

Sista matchen vi tittade på var en A-slutspelsmatch i G14-serien. Mellan Bollstanäs och något Kinesiskt lag. Jag och Muwlin står längs ena långsidan när det går förbi ett par, varpå mannen säger:
"Har de börjat mixa tjejlag och killag? Jaa, de har de nog...eller är det bara kineser?..."

Det är inte lätt att vara tjej, kines och korthårig. Jag kan hålla med mannen att på håll såg kineserna väldigt manliga ut. Det ska nog dock mycket till innan de kör matcher på Gothia mellan ett killag och ett tjejlag. Men kommentaren var rolig och den tackar vi för att vi fick höra. Tack.

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och invänta matchen mellan det brasilianska laget Cruzeiro EC och Spånga IS FK i B16-klassen.
Cruzeiro är ett anfallsglatt lag. I sin första slutspelsmatch vann de med hela 16-0. Spånga är ju min gamla klubb av den enkla anledningen ska det bli spännande att se om de har något att sätta upp mot brassarna. Har de det så blir jag imponerad... förlåt men jag tror att brassarna är snäppet för bra.

Inga kommentarer: