torsdag 14 juli 2011

Härlig morgon!

Idag vaknade jag hemma, i min egen säng, för första gången sedan i lördags. Kanske inte låter så mycket men för mig kändes det som mycket.

De senaste dagarna har jag ägnat mig åt att hjälpa en föredetta kollega till pappa med att måla en lägenhet. Riktigt roligt att göra det igen, måla alltså. På sommarloven och övriga lov (på den tiden jag fortfarande gick i skolan och pappa hade sin målarfirma) brukade jag vara med pappa och måla på hus, lägenheter och annat skojigt. Jag stormtrivdes.
Det gjorde jag nu också. Kändes skönt att måla och pilla igen. Dessutom var det härligt att testa på livet som kommer nu när Olli snart ska börja på dagis.

Vilket jag nu är helt övertygad om att det kommer gå bra. För någon månad sedan hade jag ångest över att Olivia skulle till dagis. Nu, tycker jag att det ska bli spännande och roligt för henne. Få lite vänner, leka hela dagarna. Jag själv kommer kunna ägna mig åt något jobb eller en utbildning som jag funderar på att gå. Vi får se vart vinden bär mig. Jag kommer givetvis att vara kvar i Borås. Det är vad jag ska pyssla med som är det oklara. Jag vet visserligen vad jag vill. Jag ska bara finansiera det, vilket i sig är ett litet krux. Det borde visserligen inte vara några större problem.

Inga kommentarer: