torsdag 14 juli 2011

Sjukt stark!

Jag bröt av ett borr! Inte en borrmaskin, utan den där stålhistorian som gröper ur själva hålet, därmed ett borr och inte en borr.

Hur gick detta till? Det undrar jag också.

Nu på morgonen har Olli lärt sig att öppna gallergrindarna som vi har vid trappan för att hindra henne från att trilla ner/klättra upp i trappan. Eftersom vi hittills varit för lata för att sätta dit hasparna, behövdes det inte direkt någon jätteprestation för att kunna öppna grinden.
Jag fick således starta dagen med att sätta dit haspen på grinden på övervåningen. Medan jag borrade ett hål för en ögla som skulle sitta där så bröts borret av. Vilket jag finnner intressant. Förmodligen var det någon liten spricka eller liknande i borret som gjorde att det bröts av, men det spelar ingen roll. Jag känner mig stark och duktig.

Det känns väldigt skönt att grinden nu är säkrad. Vi behöver inte längre tänka på att Olivia en dag kanske kan öppna grinden, dagen kom idag och nu är problemet fixat.

Inga kommentarer: