fredag 8 juli 2011

Målvakt!

I vintras gjorde jag ett och annat inhopp i innebandymålet i mitt korpenlag i Stockholm.
Igår gjorde jag inhopp i fotbollsmålet med mina Bruna Bönor. Det var precis lika roligt som att stå i mål på innebandy. Kankse lite för roligt.

Nu funderar jag allvarligt på att sadla om till målvakt. Det var fruktansvärt roligt. Trots att jag står där mellan stolparna och inte är i närheten av att nå ribban (inte ens om jag hoppar) så känns det faktiskt bra. Jag gillar känslan av att få slänga mig efter bollar, komma ut och bryta ett friläge. Känna mig trygg med mina underbara backar. Samtidigt som jag blir skräckslagen av tanken att någon ska slå en stenhård boll som jag fångar men sedan tappar in i mål...
Jag skulle nog tycka det var underbart roligt att kunna stå, och faktiskt veta hur man gör. Hur ska man tänka? Vart ska jag placera mig? Hur ställer man upp en mur? Men framförallt hur slänger jag mig utan att få upp dobbarna på låret så att jag skapar stora blåmärken på mig själv


Trots att det är så här jag ser ut på benen efter matchen igår så är jag oerhört peppad på att få och kunna stå fler matcher. Jag tänker fasen träna på målvaktsspel när vi börjar igen i höst. Nu kör vi!

(Ps. Fasen vad mycket motivation just nu. Till allt!)

Inga kommentarer: