söndag 10 juli 2011

Söndagskväll.

Idag har jag inte gjort allt för mycket.
Dagen började soft med att jag låg ute på mamma och pappas altan och läste min bok i solskenet. Olivia låg och sov, så det var väldigt fridfullt. Vid 12 snåret vart jag väldigt rastlös och bestämde att jag och Nicklas skulle tvätta bilen. Eller jag frågade snällt om han ville hjälpa till och svaret jag fick var följande:
"Nej det vill jag inte, men det vore väldigt snällt om jag gjorde det. Jag hjälper dig." Mycket uppskattat. Det hela slutade med att han tvättade hela bilen och jag tvättade cykeln. Jag fick faktiskt inte ens chansen att tvätta bilen. Kan det ha varit så att han trots allt tyckte att det var roligt?

Vi belönade oss efter biltvätten fick vi för oss att gå ner till sjön, lägligt nog vaknade Olivia precis då. Hon fick följa med. Det är underbart att se henne skina upp och bli underbart glad över att hon får "åka på armen" under en promenad. Det hela slutade med att hela familjen tog ett premiärdopp i Illeråssjön. Jag och Nicklas för året och Olivia sitt första dopp, i en insjö, någonsin.

Jag har dessutom kommit fram till (än en gång) att jag älskar alla former av fotbollsturneringar. Just nu är jag helt uppslukad av pågående Dam-Vm i Tyskland. Jag såg Sverige vinna ganska bekvämt över Australien med 3-1. Detta samtidigt som jag låg på en filt i solskenet och umgicks med min underbara familj. Inte illa att kunna ligga ute i solen och titta på tv. Tror att det kallas vardagslyx.

I övrigt ska jag hjälpa en vän till pappa imorgon med någon lägenhet som ska målas och tapetseras, det är första gången jag "jobbar" sedan Olivia föddes för över ett år sedan. Ringrostig? Förmodligen, mest främmande ska det bli att ställa klockan och tvingas gå upp och göra något, i vanliga fall brukar jag vänta på att Olivia ska vakna så att jag kan börja mysa med henne... Jag antar att jag måste ta tag i det hela, snart är det dags att gå tillbaka till vardagslivet, med jobb osv.
En sak i taget.

Nu ska jag sova, men först ringa till min prins som sitter hemma i Borås. Jag och Olivia är hos mamma och pappa, eftersom det är närmare härifrån till dit jag ska jobba och dessutom ska min mamma agera barnvakt.

Det känns som att jag bara babblar mina vardagar nu. Inget direkt personligt, men det kommer. Någongång.

Inga kommentarer: