söndag 10 juli 2011

Träning 9/7

Igår tränade jag precis som planerat. Intervaller.
Dock var vägen till gymmet där jag skulle utföra dessa så smärtfri som man kunde önskat.
Jag går hemmifrån och till gymmet och när jag kommer fram inser jag att jag inte har med mitt gymkort, vilket gör att jag inte ens kommer in i byggnaden. Detta på grund av att gymmet vissa tider är obemannat och gymkortet används dessa tider som passerkort. Det blev till att vända hem igen, hämta gymkortet och återgå till gymmet.
Sen körde jag på utav bara den. Visserligen bara i 30 minuter, men som jag sagt tidigare (tror jag) så startar jag denna träningsperiod lite lungt för att sedan öka.

Igår körde jag först intervaller på löpband, sen på roddmaskin, cykel och crosstrainer.
Varje maskin körde jag på i minst fem minuter enligt följande:

0 sek - 1 min 15 sekunder, lugnt tempo (motsvarande jogg).
1 min 15 sek - 2min; fortare och tyngre motstånd
2 min - 3 min; lugnt tempo
3 min - 4 min; fort och med tyngre motstånd.
4 min - 4.30; lugnt tempo
4.30 - 5 min; fort och tyngre motstånd.

Nästa gång slog jag vad med mig själv om att jag skulle göra alla fyra maskinerna två gånger var. Woho!


Inga kommentarer: