måndag 18 juli 2011

Upp och ner

Just nu är vardagen lite upp och ner här i familjen Wiik/Snabb. Nicklas jobbar från klockan 06 till 19. Vilket betyder att jag inte gör annat än att ta hand om Olivia hela dagarna. Min träning går åt helvete och det känns sisådär. Dock får jag ju umgås mycket med min dotter och idag har vi gått en långpromenad och införskaffade oss en mixer så att vi kan börja göra utsökta Smoothies här hemma igen.

Vi har även tagit en liten promenad till Ica, på hemvägen ville Olivia gå själv. Promenaden som i vanliga fall tar ungefär 5 minuter tog därmed närmare 30 minuter. Små korta steg och en väldig massa intressanta blommor, stenar, asfalt, människor och annat kraffs att titta på längs med vägen. Jag tackar dock och tar emot, jag har ingen brådska och det är ganska skönt när tiden går. Det

Olivia har under dagen lärt sig att "hitta/visa" sin mage. Säger jag "vart är magen Olivia?" Så lyfter hon på sin tröja och klappar sig på magen. Söt!

Inga kommentarer: