fredag 28 oktober 2011

En vecka

Nu har jag jobbat i en hel vecka. När gjorde jag det senast?
Veckan innan Olivia föddes tror jag bestämt att det var, och det var ju ett tag sedan nu.

Det känns fantastiskt att vara tillbaka på en arbetsplats och göra annat än att tänka på blöjor, sovtider mm. Känns som att det var på tiden och att jag faktiskt har hittat rätt syssla.

På den korta tiden som jag har arbetat är jag ju långt från fullärd. Dock har jag i princip haft 40h denna vecka med intensiv inlärning av bokningssystem och koder. Så grunderna är lagda, nu ska allt bara kopplas ihop till en hel förståelse för jobbet. Vilket jag tror redan har hänt. Det känns som att efter dagens kunskapstest så föll allting på plats.

Vad är det då jag gör eller ska göra?
Jag kommer att jobba på Transcom här i Borås. På uppdrag av Scandic. Med andra ord kan man säga att jag sitter i kundtjänsten på Scandic.
Jag trodde att jobbet skulle vara roligt innan jag började. Det var inte som jag förväntade mig. Det är mycket mycket bättre!
Sådant gillar jag.

Nu ska jag ägna en timma eller två till att titta på Glee. Jag har hittat en bra internetsida där jag kan titta på sjukt många tv-serier som helst, gratis.
Sådant är uppskattat efter en veckas hårt arbete!

Inga kommentarer: