lördag 29 oktober 2011

Säg inget då

Igår sa Nicklas att han skulle med jobbarkompisarna till Katrinedals Bowling och ta några öl. Med tanke på att de stängde vid 23 så skulle han komma hem tidigt.
Jag tror att bowlinghallen hade öppet längre, eller att Nicklas tog en bra lång omväg därifrån för han var hemma först vid 02.30...

Faktum är att jag för första gången någonsin (?) faktiskt njöt till fullo av att bara sitta hemma själv. Jag tror att det mycket beror på att jag har jobbat i veckan och kände mig "trött" på annat folk. När jag var mammaledig så längtade jag alltid efter att han skulle komma hem så att jag skulle ha någon att prata med. Det känns faktiskt bra att "den versionen" av mig är borta.
Igår var det helt fantastiskt att själv få välja tv-kanaler, volym och allt annat som man får göra när man är ensam hemma. Jag utnyttjade dock inte fjärrkontrollen särskilt mycket då jag på jobbet fick ett tips om en mycket bra hemsida, där man kan titta på typ alla serier gratis, utan att ladda ner.
Därmed satt jag som klistrad framför Glee!

Det var en sjukt skön och välbehövlig kväll.
Så tack Nicklas för att du inte höll det du sa och kom hem senare. Men jag skulle uppskatta ett sms/samtal när det händer så att jag vet att du inte kommer hem som förväntat. Jag ska inte behöva ringa dig och fråga. Det är lite så jag känner.

1 kommentar:

Malin sa...

Vad är det för sida? :)