torsdag 27 oktober 2011

Ett blandat inlägg på grund av mycket tankar och lite tid.

Det är en enorm skillnad på natt och natt. Iförrgår somnade Olli först vid 20.15 och sov fram till 23.30 innan hennes hosta väckte henne och hon var efter det vaken till någongång efter 03. Då hade hon bland annat kräkts på grund av den ansträngande hostan. Sjukvården tycker att vi ska fortsätta avvakta.
Snart lägger jag in kortet att både jag och hennes pappa har astma så de borde kanske kolla upp det, sen behöver de inte veta att våra astmor (heter det så i flertal?) är "pollenbaserade."
Igår somnade Olivia vid 18.10 och hon sover fortfarande, det enda som har stört henne är en liten hostattack vid midnatt, men hon vaknade aldrig av den. Som tur var.

Detta har i sin tur medfört att jag (vi alla i familjen) har haft en skitnatt igår med bara några få timmars sömn och mycket frustration. Medan vi inatt har kunnat sova som aldrig förr.
Jag somnade i soffan vid 19.30 igår och sov fram till dess att jag fick sms av Nicklas. Därefter somnade jag om i sängen vid 21.40.
Det är fantastiskt att vakna utvilad när väckarklockan ringer!

Igår fick jag mitt passerkort till jobbet. Med ett kort på mig på och kod för att komma in i byggnaden och allt sådant. Jag vet inte men man (eller åtminstonde jag) känner mig ganska speciell när jag har ett sådant kort. Egentligen är det ju ingenting. Just nu känns det bara fantastiskt, kanske mest på grund av att jag faktiskt har ett jobb att gå till (utöver studierna) och att det känns som att jag kommer att trivas bra där! Sådant gillar jag skarpt.

lördag är det åter dags för att spela innebandymatch, borta i Vänersborg. Ligger väl 11 mil från Borås. Men vad gör det? Sporten är så fantastisk att det ska enbart bli roligt!
Dessutom har jag för mig att en gammal Overallskompis spelar i Vänersborg. En som jag satt ihop med via overallsarmarna under ett antal timmar på overallsresan "Absolut Gotland". Vilka minnen. Men vi kan lämna det där.

Nu ska jag snart åka till jobbet. Och fylla hjärnan med ny information. Ska satsa på att fylla mitt anteckningsblock till bredden!

Inga kommentarer: