onsdag 26 oktober 2011

Helt slut

Efter en jobbig natt med en sovvägrande ettåring och tre sjukt intensiva och informativa dagar på det nya jobbet så tar jag nu och går och lägger mig.

Har två dagar kvar innan helg. Då ska hjärnan vara på topp. Humöret på topp. Och informationen ska fastna.
Idag hade jag den obligatoriska "blandaihopalltingdagen". Vilket jag ofta har en gång per intensivinlärningsperiod. Nu kan jag blicka framåt och veta att informationen faktiskt kommer att falla på plats.

Enkelt kan vi sammanfatta det som så att jag har gjort mycket minnesanteckningar. Detta vet jag då vi i måndags fick ett anteckningsblock á 72 randiga sidor. Jag har 15 blanka sidor kvar... Alla andra kommentarer om informationsflödet som ska in i hjärnbalken känns överflödiga.

Jag trodde aldrig i hela mitt liv att det här jobbet krävde att jag kunde så mycket. Nu vet jag bättre och jag förstår varför det är så lång utbildning. Jag klagar dock inte, jag blir bara taggad och tycker att det ska bli än mer roligt att faktiskt börja med jobbet på riktigt.

Men nu skriker mitt huvud efter att få en date med kudden.
Bäst att lyda.

Natti natt.

Inga kommentarer: