tisdag 1 november 2011

Hittat rätt!?

Just nu består mitt liv mest av jobbet. Plugg och träning får komma i andra hand ett par veckor. Tills dessa att jag känner att jag kan jobbet, vilket förmodligen kommer att dröja åtminstonde en vecka till.

Förra veckan var det som att gå i skolan. Sjukt mycket inlärning och en massa information. Allt för att ha en gedigen grund att stå på inför det att jobbet verkligen ska genomföras.

Idag var då första dagen "på riktigt" även om det inte alls var på riktigt. Det jag försöker säga är att idag var första dagen som vi satt på telefon precis som alla andra och tog emot samtal rörande bokningar och annat som kan ha med Scandic att göra.
Inför första samtalet kändes det ganska nervöst. Vad är egentlinge det värsta som kan hända? Att jag stammar? Och vad gör det? Så snart samtalet hade kommit in och jag svarat så var det inga egentliga problem. Det flöt på även om jag inte gjorde det perfekt. Men vem hade förväntat sig det? 


Nu gäller det att finslipa allt. Sakta men säkert bygga upp mina byggklossar till ett torn och få det hela att hålla ihop. En bit i taget. Ingen stress.

Det som är mest fantastiskt är att det är så förbaskat roligt!
Jag studsar ur sängen och verkligen vill iväg. Jag vill jobba. Jag tycker att det är roligt!

Det är precis så det ska vara! Precis så!

Inga kommentarer: