fredag 4 november 2011

Ögoninflammation

Olivia har ögoninflammation. En väldigt lindrig sådan. Vilket känns bra, det som har behövts är att torka hennes ögon någongång då och då och att hålla henne hemma från förskolan på grund av smittorisken.

Idag ser jag tydligt att åkomman snart kommer att ha försvunnit. Så på måndag återgår vi till vardagen. Vilket jag tycker är bra. Även att jag vabbar idag så känns det mentalt som helg, just på grund av att Olivia är pigg, även om hon bär på en smittosjukdom som för henne är lindrig, men skulle den smitta ett annat barn på förskolan kanske det inte skulle bli lika lindrigt för det barnet och dess föräldrar.

Idag planerar jag en långpromenad med Olivia. Dels för att gå till Knalleland och titta om vi hittar en barnpall till toaletten. Det är något som jag anser att "stora" barn använder, Olivia är fortfarande liten i mina ögon. Inte så stor att hon själv vill gå till toan efter måltid för att tvätta sina händer. Men precis så stor är hon. Hon både tar av tallriken efter måltiden och visar tydligt att hon vill tvätta sig efteråt.
Förskolan lär henne mycket bra saker. Barnen där lär henne även en hel del bus. Vilket jag tycker är underbart! Hon utvecklas, utforskar och blir mer och mer en liten individ. En ganska envis sådan...


Inga kommentarer: