tisdag 8 november 2011

Ursäkta

Underhållning.
Tele2 har ringt ett par gånger den senaste tiden och försökt få tag på mig gällande någon kampanj de har om mobilt bredband. 

Idag svarade jag och kunde inte låta bli att jävlas. 

-Vad betalar du för ditt bredband idag. 
- Ingenting. 
Ni anar inte hur ställd personen som ringde blev, men han fann sig ganska snart och frågade om varför, varpå jag förklarade. 

Därefter försökte han deala sig till att sälja in det när min bindningstid på det nuvarande bredbandet gick ut. Snygg lät jag honom föra samtalet medan jag svarade på ett sådant vis som jag vet att en telefonförsäljare allra minst önskar. Med andra ord drog jag ut på svaren, tänkte länge och sådant.
Han ville att vi skulle spela in ett muntligt avtal med tanke på att jag ändå skulle ha 2 veckors ångerrätt. 

Jag vill inte ha ett bredband till och jag vill absolut inte tala in ett muntligt avtal, speciellt inte när jag inte vill ha produkten. Så sorry killen, du får jobba in din provisionslön från en annan kund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej detbordevara,

Vi vill endast beklaga om vår säljare försökte sälja in ett abonnemang du varken behöver eller vill ha. För oss är det mycket viktigt att du får en produkt du har nytta av och som passar dig så detta beteende är inte acceptabelt av oss.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2

michaela.lindell@hotmail.com

muwlin sa...

Haha! Jag älskar att Tele2 kommenterat både din och min blogg. Jag hade också en försäljare som ville sälja bredband/telefoni till mig en gång... när jag bodde i Örebro och bredband ingick i hyran. "Men vad ringer du för i månaden då?" Inget - för jag ringer gratis inom Tele2 och nästan alla jag känner har det. Vet du vad jag fick för svar? "Då får jag väl passa på att gratulera. Jag har inget bättre att erbjuda!" BAM!